Monos - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Rowanne - WaarBenJij.nu Monos - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Rowanne - WaarBenJij.nu

Monos

Blijf op de hoogte en volg Rowanne

08 Oktober 2012 | Spanje, Marbella

Vandaag de de dag dat we de grens overgaan. Jawel op naar Engeland. Oftewel Gibraltar. Veel mensen die ik tegen gekomen ben waarschuwde voor de smalle wegen, rijgedrag en het haast onmogelijk vinden van plekken waar je heen wilt op Gibraltar. Dus de auto ergens langs het strand neer gezet, koffers achter gelaten in het hotel, belangrijke dingen mee in de rugzak en te voet de grens over.

Paspoorten in de aanslag want er zou een erg strenge controle zijn. Hmm dat viel wel mee. Je liep 2x langs een douane medewerker en liet even in het voobij gaan je paspoort voorbij dwarellen. En opeens sta je in Gibraltar!

Plattegrond in de aanslag opzoek naar de bus die ons rond rijdt. Tientallen kleine busjes die toeristen proberen te ronselen om met ze mee te gaan. Maar wij heel trots alsof we het iedere dag doen buskaartje geregelt. Wel in het spaans ?!?!

Tsja en dan blijkt dat je een dagkaart voor de rode bus hebt en tsja we moesten toch echt de groene bus hebben. Wij zo stoer denkend dit in 1x gedaan te hebben... en na 3x hetzelfde heen en weer ritje er toch achter gekomen dat we echt een andere bus nodig hebben ( grens - market - grens - market )

Het was mistig dus de euro point was voornamelijk mist, mist en nog eens mist.

Op naar de apen dan maar..de rots! Er is een gezegde dat zolang er apen leven de rots, gibraltar van de engelse blijft. Nou kom maar op met die apen.
Wij zijn voorbereid, zonnebril in tas check, portemonnee in tas check, fototoestel met extra bandje voor om de pols check, tas dicht gemaakt met slotje check. Wat kan ons nog gebeuren ?!?!

Wel voor de apen van Gibraltar kan je niet helemaal voorbereid zijn. De eerste waren nog schattig. Moeder met kleintje dus heel voorzichtig ernaast gaan zitten op de foto. Want ja we moeten wel een foto met een aap erop hebben. Doel van de dag ! Wel moederaap vond het niet zo goed doel om haar kleintje daarvoor te gebruiken ohh wat zijn die tanden dan eng, trust me!
Op naar de volgende... weer moeder met kind. Kind al iets groter en zat rustig een achter gelaten sigaretje te bestuderen en te roken. Ach ja see one, do one, teach one

Hoe verder we liepen hoe brutaler de apen werden. Even hurken en de apen gingen al aan de slag met me ritsen van de tas. Geen enkel probleem slotje zit erop! Alleen toen kwamen we achter het trucje hoe je een aap op je arm kreeg door even goed naar zon meneertje te kijken.

En voor ik het door had zat er een in mn armen, rond mn nek ...fotomoment check. Eerst gil je want omg als dit beestje bijt geen idee hoevele tetanus prikken ik dan wel niet nodig heb. En er zitten joekels van een apen tussen! Aapje ( uiteraard een kleine aap, bij de grootte rende we stukje weg ) bij mirna gezet. Alleen die aap vond haar hoofd wel erg intressant en opeens zag die de rugzak met trui/vest. Het was best fris de hele dag en we hadden een trui / vest aan alleen even uitgedaan.

En ja opeens weg trui..aap met trui... aap hoog in de boom.. aap trekt trui half aan... aap gaat vechten .. ik sta tussen vechtende apen met een moedige poging trui te redden .. missie mislukt..aap doopt nieuwe trui in waterbak, aap heeft nieuwe trui :)

Toen was er een aap die mijn vest ook mooi vond. Maar ik hield dit keer mijn vest goed vast gevolg: rowanne aan de ene kant aap aan de andere kant. Gelukkig ik ben nog steeds de eigenaar !

Op weg terug naar de grens overgang even een kleine opstopping. Hekje werd even dichtgedaan want er moest even een vliegtuig langs. Geen enkel probleem wij wachten wel even. Vliegtuig opgestegen en wij konden weer op ons gemakje verder het voetpad vervolgen over de landingsbaan. Thank you for visiting Gibraltar & welcome back to Spain.

Nu de jetset aan het bekijken in Marbella en morgen gaan we het menselijk lichaams eens bekijken bij body's ! Maar eerst heerlijk tapas..wat ga ik dit missen.

• 09 Oktober 2012 - 17:21

Ingrid:

Tja, toch die brutale apen hè.... Nou dan staat er vast en moderne aap op de komende ansicht kaart van the rock. Leuk hoor. Geniet van het goede leven in marbella. Misschien tik je nog een celebrity op de
    schouder... Kun je dan misschien toch iets langer blijven

• 09 Oktober 2012 - 17:21