Back online... Wat eilanden verder - Reisverslag uit La Palma, Panama van Rowanne - WaarBenJij.nu Back online... Wat eilanden verder - Reisverslag uit La Palma, Panama van Rowanne - WaarBenJij.nu

Back online... Wat eilanden verder

Blijf op de hoogte en volg Rowanne

16 Oktober 2012 | Panama, La Palma

Afgelopen dagen van Tenerife naar Madeira gevaren..en tsja Madeira is Portugal dus helaas geen internet. Maar niet getreurd nu in La Palma en jaa weer internet!

In Fuchal had ik in het stadje wel f en toe wifi dus zo nu en dan wel wat kunnen plaatsen op facebook, whats app maar geen verhaaltje want had mn ipad aan boord gelaten.

Madeira staat bekent om zn bloemen en natuur. Het is echt een mooi eiland. Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet een uitgebreide eiland tour heb gedaan zoals mn ouders. Want het was tegen de 30 graden en echt erg warm met volop zon.

Savonds natuurlijk wel even gewandeld. Ze hebben hier op de deuren zulke mooie kunstwerken. En dan bedoel ik gewoon de voordeuren. Zodra ik erens fatsoenlijk wifi heb zal ik fotos plaatsen! Heel bijzonder zo kom je een turtle tegen die voor de helft als geraamte is, een deur in een deur met hele mooie lijnen.

De volgende dag samen met Ray op een catamara rond gedobbert op zee. Eerst nog wat whales tegen gekomen en daarna richting een baai aan de hoogste klif hier op Madeira en zwemmen / snorkelen.... En uiteraard daarna heerlijk op een 'net' boven het water in de zon gelegen met een windje.

Nou hoe is het aan boord... Nog altijd erg luxe. Het eten is zo lekker met tientallen gebakjes, ijsjes, pudding, vleesgerechten..je noemt het en het is er. Het is zelfs zo erg dat ik besloten heb te gaan sporten...jaja ik ga zodadelijk na het ontbijt mee doen aan een groepsles en vanavond weer. Savonds zijn hier shows gisteren van abba en vanavond hmm nog niet echt bekeken.

Nu net aangekomen op la palma. Niet veel plannen op dit eiland behalve zwemmen. Dus ga strax stukje wandelen en een strand scoren. La palma is een wandelresort, tsja ik ga het volgende eiland weer wat actievers doen.

Update:
heerlijke dag gehad hier op palma. Begonnen met sporten was even afzien maar goed het etenngaat er ook met gemak in. Alleen ff het stadje hier ingeweest erg leuk, knus. Maar het springt er niet echt uit. Nog even gekletst met iemand van toeristenbureau die verbaasd was dat ik op een duitse cruise schip zat, tsja hoe ik het volhou ;) is te doen hoor hihi

Daarna het strandje opgezocht. Zwart zand maar ligt er lekker en de zee is zooo heerlijk. Gewoon perfecte te,peratuur, zou wel uren kunnen zwemmen hier. Maar helaas dat kan niet, want de boot vertrekt weer. Zit nu aan dek te wachten op de afvaart.. Heel traditioneel krijgen we eenliedje, sail away, en worden we uitgezwaait alsof we hier maanden zijn geweest in plaats van 9 uurtjes ...


  • 16 Oktober 2012 - 19:11

    Caroline:

    Hallo allemaal, lekker aan het genieten lees ik. Mooie plaatsen, mooi weer en lekker eten. Meer wil een mens toch niet op zijn vakantie. Het gaat waarschijnlijk best wel snel omdat er veel te doen is (hoeft natuurlijk niet). Geniet maar lekker en allemaal de groetjes van ons. Dikke knuffel.

  • 16 Oktober 2012 - 19:13

    Caroline:

    Oh ja je hebt een verkeerd vlaggetje. Die is van Panama. Gr

  • 16 Oktober 2012 - 19:39

    Rowanne :

    Tsja i know, waarbenjij kent la palma niet... Dan maar in panama

  • 17 Oktober 2012 - 09:35

    Saskia & Edwin:

    Wat heb je toch een lekker leventje he Row :) Geniet er van om je verhalen te lezen! Met een beetje fantasie heb ik dan ook een inimini beetje vakantie. In gedachten lig ik lekker in de zon heeerlijk!! Hihi
    Nog veel plezier! Genet ervan :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 18623

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 25 Oktober 2012

Andalucia

19 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: