overstromingen - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Rowanne - WaarBenJij.nu overstromingen - Reisverslag uit Fuengirola, Spanje van Rowanne - WaarBenJij.nu

overstromingen

Blijf op de hoogte en volg Rowanne

28 September 2012 | Spanje, Fuengirola

Het weer is er nog niet echt op vooruit gegaan, eigenlijk alleen maar op achteruit gegaan!

Gisteravond was het nog droog dus nog een lange wandeling gemaakt. Iets langer dan de bedoeling want ik raakte de weg een beetje kwijt. Gelukkig kan ik een paar woordjes spaans zodat ik ook weer heelhuids aan kwam in het hotel.

Maarja toen vandaag. De bedoeling was naar het dolfenarium te gaan waar niks overdekt is. Ik had nog enige hoop dat het rond 1 uur iets droger zou worden. Na eerst de ochtend lekker lang in bed te hebben gelegen met een boekje. Toch besloten er even uit te gaan regen of niet.

beneden bij de receptie had ik een folder gezien over een ezelopvang tehuis en een flamingo lake. Uurtje rijden hiervandaan. Geen idee of de flamingos er nog werkelijk waren maar ach heb ik wel weer wat gedaan. En het is zowieso super om hier rond te rijden tussen de bergen door.Wat ook onwijs mooi was waren de wolken die heel laag tussen de bergen lagen dus zo reed je er dwars door heen en zo weer er uit.
En nja het stortregende ..maarja dat doet het in nederland ook wel is.

Tot dat ik thv gualahorce (rivier) reed en wel erg hoog water zag. Eigenlijk was het water precies even hoog als de snelweg. Stukje verder werd het water echt wild.. moderig water beetje te vergelijken met een akker en dan 1 meter watererop dat aan het kolken is. Er waren wat gemeentemensen bezig met trucs om het water terug te'vegen' geen idee of dit werkelijk nut had mja

Bijna bij mn bestemming werd het even droog. Gelukkig. Even vergeten dat ze hier natuurlijk siesta houden ook al is het geen siesta weer dus flamingo center was dicht. Maar kon wel op eigen houtje verder. Liep ik met mn fototoestel, paraplu op mn slippers spottend naar flamingo's. Ik beeld me flamingos altijd in met prachtig weer, strand, cocktil nja het kan dus ook anders.
En ja gevonden..onwijs veel! Heb erg mooie fotos gemaakt helaas lukt het me niet ze op internet te zetten want mis een kabeltje :) Nog beetje rondgelopen totdat het weer ging stortregenen toch maar richting de auto gevlucht.

Het ezel opvang tehuis uuh nooit gevonden.

Terug richting Fuengirola.. alleen kwam het water me op sommige stukken gewoon tegemoet. Misschien toch slim dat ik niet nog het dorpje ingeweest ben. Langs de snelweg een heel huis (boerderij achtig) onder water en niet een beetje maar tot halverwege de raamopeningen. Het water was gewoon een woeste rivier geworden. Hekken totaal vernield, auto die bij een huis stond tot aan het dak onder water. Inmmidels ook pionnen op de weg gezet en langzamer rijden. Nog wat fotos ervan gemaakt vanuit de auto. Begon toch wel te beseffen dat ze hier zoveel regen duidelijk niet gewend zijn !!! Toch wel heavy.

Jaa begin van de avond klaarde de lucht op, geen wolken meer, zon ging schijnen hehe eindelijk. Ze geven voor morgenochtend nog wat regen daarna droog. Al is het hier wel lastig in te schatten want door die bergen blijft het soms langer hangen dan je denkt.

Morgenochtend de auto weer inleveren op het vliegveld. Daarna ga ik weer verder reizen met het openbaar vervoer.

update:
Kreeg net een smsje van saskia wat ik er van mee had gekregen, noodweer, nja wel wat dus. Toch even op internet gekeken wat er over staat oeps even slikken.
De snelweg waar ik over heb gereden staat nu volledig onder water. Er is iemand verdronken in zn eigen huis, mensen zijn de weg afgespoeld en vermist. Volgens mij heb ik erg veel geluk gehad dat alles goed is gegaan...(met mij is alles super)

http://www.telegraaf.nl/buitenland/13007781/__7_doden_bij_noodweer_Spanje__.html


  • 29 September 2012 - 08:51

    Ellen:

    Hey Rowantje! Is je kont alweer Pijnvrij ;-)? Wat lijkt me dat super die tochten met de paarden! Jammer van het weer, blij dat met jou in ieder geval alles goed is! x

  • 29 September 2012 - 08:59

    Rowanne:

    hii, ja alles weer helemaal in orde haha! het is ook echt super...

  • 29 September 2012 - 09:03

    Ellen:

    Heel veel plezier nog!!!!

  • 29 September 2012 - 10:32

    T Willy:

    Hoi Rowanne.

    Nogal heftig op de weg in Spanje.
    Tip; Bekijk eerst op het internet de weer situatie, voor zover ze dat melden.

    Maar we wensen je verder fijne vakantie. en dat het weer wat mooier mag worden.

    Groetjes Opa en T Willy

  • 29 September 2012 - 10:33

    Oma :

    we hebben gisteravond je proberen te bellen! maar dat lukte niet;
    wees asjeblieft!!!!! voorzichtig! water is heel krachtig hoor.
    we blijven je volgen !!!liefs

  • 29 September 2012 - 10:41

    Mirna:

    Pas maar op! Heftig weertje zeg,wow! Take care,xx

  • 29 September 2012 - 10:57

    Ik:

    tja we stonden al klaar met een rubberbootje om je te komen redden

  • 29 September 2012 - 12:42

    Mama:

    Gelukkig heb ik dit allemaal even gemist. Geniet in het vertrouwde torremolinos......................en de zon komt er aan hoor!

    liefs mama

  • 29 September 2012 - 12:42

    Mama:

    Gelukkig heb ik dit allemaal even gemist. Geniet in het vertrouwde torremolinos......................en de zon komt er aan hoor!

    liefs mama

  • 29 September 2012 - 12:42

    Mama:

    Gelukkig heb ik dit allemaal even gemist. Geniet in het vertrouwde torremolinos......................en de zon komt er aan hoor!

    liefs mama

  • 29 September 2012 - 21:55

    Hai:

    Aiiii, aiiii, aiiii, voorzichtig hoor Rowanne, gelukkig komt Mirna snel om op je te passen ;x)))

  • 30 September 2012 - 09:50

    Mama:

    Mirna,

    Alvast goeie reis morgen. Heel veel plezier samen en inderdaad ..............goed op elkaar passen;-)

    groetjes, Liesbeth

  • 01 Oktober 2012 - 00:41

    Carla:

    Hoi Rowanne, leuk om je reisverhalen te lezen! Niet allemaal even leuk: het stierenvechten lijkt me afschuwelijk om mee te maken. Komt niet op mijn lijstje voor volgend jaar:-) En weer natuurgeweld. Geen bosbranden, maar overstromingen. Ik kan me dit wel voorstellen: zoveel regen op dit hele droge landschap. Hopelijk wordt het weer weer snel beter en kan je weer maximaal genieten. Groetjes, Carla

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 18645

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 25 Oktober 2012

Andalucia

19 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: