wat een dagen - Reisverslag uit Prado del Rey, Spanje van Rowanne - WaarBenJij.nu wat een dagen - Reisverslag uit Prado del Rey, Spanje van Rowanne - WaarBenJij.nu

wat een dagen

Blijf op de hoogte en volg Rowanne

26 September 2012 | Spanje, Prado del Rey

Zoveel indrukken en ervaringen rijker. Maar ik ben kapot... niks uitrusten ;)

De tweede paardrijrit was weer geweldig. Heerlijk gegalopeerd met een onwijs mooie achtergrond/omgeving alsof het uit een film komt. Maar dan nu echt :) Zonsondergang gezien prachtig. Dit moet je gewoon mee maken erg bijzonder hier.

De ranch is niet echt groot het is meer een prive onderneming. Maar wel erg knus en echt heel gastvrij. Er zijn 17 honden waarvan 5 pups en die zijn toch schattig. In principe zitten ze in een kennel. Nu heb ik eerdere ervaringen met een 'kennel' maar hier is het groter de honden kunnen naar buiten en naar binnen. Er zijn op dit moment 7 paarden waarvan 1 grote Largo.
Je snapt daar rij ik op... de andere wilde niet op een groot paard en nja ik ben wel wat gewend. Hij rijd echt heerlijk, grote passen maar een heerlijke galop. Enige jammere is het spaanse zadel. Ziet er erg mooi uit eerlijk is eerlijk maar keikeihard. Het is lang geleden dat ik een zere kont had!

Eenmaal terug van de rit rond 22.00 kwam iedereen nog gezellig naar mijn hotel om dit keer hier te eten. Tot uurtje of 00.00 gegeten/geborrelt en daarna slapen want ja morgen om 9 uur weer ontbijten 'slik'vroeg'

Jullie snappen eer ik sliep ging de tijd sneller dan ik wilde met het gevolg dat die wekker onwijs vroeg ging.Even een ochtendwandeling naar het centrum ong 10 min berg op. Wat erg ;leuk is dat de kinderen hier om 9 uur beginnen met school, tot jaar of 8. En mijn route ligt precies langs die school. Zo sta je tussen alle moeders en vaders die hun kinderen weg brengen. Meeste net iets te laat (oeps ja ik was ook iets later dan 9 uur) rennend naar school en allemaal hebben ze ene trolley bij met hun spulletjes erin. Bij ons de meeste een rugzakje maar hier echt een trolley alsof ze uitlogeren gaan.

Eenmaal ontbeten richting de paarden opzadelen en volladen die paarden want ja we gaan de hele dag weg. Zadeltassen voor en achter met eten, halsters, wijn, kaasjes etc voor de picknick!

We zijn door een cork oak wood gegaan. Ze strippen deze bomen en dat gebruiken ze dus voor wijnfles kurken. We zijn door gereden tot een lake waar niet zoveel water in stond tot bijna niks helaas. Dus geen zwempartij ! Wel heerlijke lunch hmm de kaasjes, jamon de serrano, wijn, fris, water, h=verse broodjes nja je noemt het op en we hadden het bij.
Maarja toen er weer op...zoals ik eerder zei..mn zadel was erg hard. Ik geloof de gezegde met de billen op de blaren zitten uuh ik doe hem waar. auw auw. Ik zit toch echt liever op een engels zadel ;)

Terug op stal hadden de mannen van de andere meiden waarmee ik deze 3 dagen mee heb paardgereden een bbq voorbereid. Lekker lekker! ( ff reclame maken www.andalucia-horserding.com) Nog even doktertje gespeelt voor de paarden die waren aan het vechten behoorlijke gapende wonden. Even schoongespoeld en wat spul opgedaan en daarna richting hotel. Wow wat ene dagen .. enige wat ik niet met al die mensen heb gedaan is slapen gemiddeld per dag 15 uur gezien ! En ja ik werd als afsluiter woensdagochtend nog uitgenodigd voor een laatste ontbijtje !

In mn hotel nog evne naar thuis front gebelt en daarna als een blok in slaap gevallen. Helaas jullie geloven het niet maar het is behoorlijk afgekoelt... ik ben gekomen met 34 graden en nu is het zo 22 graden. brr koud .

Vandaag, woensdag, regen regen regen neeeee!
Na het ontbijt maar in 1 keer door naar Fuengirola ipv stop ronda. Dat komt later wel weer. Hoop nu op beter weer aan de kust.
In een keer de weg gevonden en een parkeerplekje. Wat hier wel beetje dramatisch is. Prima apparatement kan nu koken en een koelkast opde kamer jeeh. Uitzicht op zee en afstand vand e zee zon 700 meter. Maar ook hier regen..

Ik wilde eigenlijk al heel lang naar een paardenshow die alleen op woensdag hier is. Ranchito door verschillende mensen me aangeraden dus vast besloten hier naar toe te gaan. Dit is in Torremolinos dus nog wel een stukje rijden. Maar er gaat vanaf hier een gratis bus. Dit kreeg ik te horen om 15.40 en ik moest bij de halte om 16.00 uur zijn. Snel broodje naar binnen gewerk
t en in de stromende regen opzoek naar de bushalte die ik had gekregen van een erg vermoeiende sjagie receptonist. Nou zo simpel als hij het zei rechtdoor dan links en dan ben je er is het niet... forget it. Uiteindelijk na zeiknat te zijngeregent en toch maar een paraplu te hebben gekocht de halte gevonden om 16.15. Uuh spaanse tijd dan maar?!?! Nee helaas. SNel terug naar mn hotel dan maar met de auto. 2 x verkeerd gereden ach ja het is mn avond niet. Maar wel gevonden.

Wat een show... caballo ritmo ... paarden dressage wat onwijs mooi is om te zien. Paarden die springen in de lucht, stijgeren op commando, huppelen op alleen de achterbenen, dansen op muziek, carousel vol verbazing zitten kijken. Zo knap wat een voorbeeld !

Daarna in 1 keer dit keer, richting Fuengirola terug gereden. toch maar even getankt. De bedoeling is dat ik de auto 'leeg' inlever dus was ik beetje aan het rekenen dat ik in principe niet meer hoef te tanken aangezien ik de auto niet veel meer nodig heb. En dan zou ik hem echt op op rijden. Mja die 20 euro extra of wegenwacht in mn beste spaans bellen met excuus ik moest de tank leeg inleveren als ik ergens langs de weg sta toch maar niet. Had ik wel een blonde actie, k snapte maar niet hoe ik de tankdop eraf kreeg 5 min geduurd wilde net iemand vragen jah hoor geen dop.. hoeft niet.Gaat automatisch naar binnen. ooooh blond !

Nu lekker in mn hotel op tijd naar bed en morgen hopen dat t droog is en anders shoppen !


  • 27 September 2012 - 07:31

    Hai:

    Goeiemorgen, Aiiiii, blaren op een pijnlijke plek, lekker veel zwemmen in de zee? Zal dat helpen? Mooi verhaal weer! Wij gaan weer lekker werken :P xxx

  • 27 September 2012 - 10:59

    Oma :

    je blijft me verbazen!!! maar wees wel voorzichtig.
    ik blijf je volgen,liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rowanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 18633

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 25 Oktober 2012

Andalucia

19 Maart 2007 - 29 Maart 2007

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: